Message from the board

As we enter our company's fifth decade, the horizon looks promising for QBC's continued growth. With the nation's most prestigious projects in our portfolio, we look forward to the challenging developments yet to come with the Qatari National Vision 2030.

We are humbled by QBC's size and financial weight that enable us to undertake the largest, most complex endeavors. With an unrelenting pursuit of excellence, our number one goal is to fulfill our clients' project requirements. To do so, we uphold quality, health, safety, and environment as top priorities.

The loyalty of our clients is a solid indication that we deliver the finest construction, production, and trading services by maintaining open communication throughout all operations.

As a privately-owned organization, QBC ensures the utmost flexibility in decision-making and growth. This has also allowed us to embed a deeper culture of teamwork and commitment among our staff, as well as diligence, transparency, and social stewardship.

Thank you for your interest in QBC. Please browse through our website for an insight into what gives QBC its exceptional reputation in Qatar's booming construction industry.


رسالة من مجلس الإدارة

 

إننا نرى مع دخول شركتنا عقدها الخامس آفاقاً واعدة للنمو المتواصل لشركة البناء القطرية. ومع قيام شركتنا بتنفيذ أكثر المشروعات ضخامة ورفعة في البلاد، فإننا نتطلع قدماً إلى أن نكون على مستوى التطورات التي ستترافق مع الرؤية الوطنية لدولة قطر 2030، ويسرني القول بتواضع بأننا وعبر حجم شركة البناء القطرية ووزنها المالي قادرون على تنفيذ أكبر وأكثر المشروعات تعقيداً. 

ويتمثل هدفنا الرئيسي، خلال سعينا الدؤوب والمتواصل لتحقيق التميز، في تلبية احتياجات مشروعات عملائنا. وفي سبيل تحقيق هذا الهدف، فإننا نتمسك بالجودة والصحة والسلامة والبيئة كأهم أولوياتنا. ويشكل الولاء الذي يبديه عملاؤنا لنا مؤشراً رئيسياً وراسخاً على قدرتنا في تنفيذ أرقى مشروعات البناء والإنتاج والخدمات التجارية من خلال المحافظة على التواصل المفتوح والمستمر في كامل نطاق عملياتنا. 

لقد تعمدنا إبقاء شركة البناء القطرية كشركة خاصة وذلك بهدف ضمان أعلى مستويات المرونة في عملية اتخاذ القرارات وتحقيق النمو، ونتيجة لذلك فقد تمكنا من نشر وتطبيق ثقافة عمل الفريق والالتزام في صفوف العاملين لدينا إلى جانب تثمين الاجتهاد والشفافية والريادة الاجتماعية. وفي الختام، أدعوكم إلى الاطلاع على ملف شركتنا لكي تعرفوا المزيد عن جميع الجوانب التي حققت ولا تزال تحقق لشركة البناء القطرية هذه السمعة الاستثنائية التي تتمتع بها في قطاع الإنشاءات في دولة قطر.